Jaimy Verhoeven

Research Executive

Jaimy Verhoeven

"Het leuke aan mijn functie is dat ik met bijna elke afdeling te maken heb"

Bij Discovery wordt erg goed voor haar medewerkers gezorgd en is een hele open cultuur.

Favo programma

Fred van Leer: Alles uit de kast

Werkzaam sinds

2013

Mijn rol

Als Research Executive informeer ik mijn collega’s over de ontwikkeling van de performance van onze zenders en adviseer ik hen aan de hand van kijkcijfers, panelonderzoeken en uit andere onderzoeken. Dit doe ik vooral voor de zenders TLC en Investigation Discovery. Het leuke aan mijn functie vind ik dat ik met bijna elke afdeling samenwerk. Samen met het Programming team ga ik bijvoorbeeld op zoek naar manieren om het uitzendschema te optimaliseren. Daarnaast bied ik mijn digital collega’s inzicht in de performance van onze digitale kanalen en voorzie ik de Pers & Communications afdeling van interessante inzichten voor persberichten.

Mijn ontwikkeling

Na mijn opleiding Commerciële Economie wist ik dit ik graag ‘iets in de media’ en ‘iets met cijfers’ wilde doen. Ik werd gewezen op de functie Research Analist bij Discovery Benelux en alles viel samen. Een internationaal mediabedrijf met mooie merken waar ik alles over kijkcijfers en de televisiemarkt leerde. In het begin ondersteunde ik vooral de Sales afdeling die wij toen nog intern hadden. Ik voorzag hen van informatie over de performance van ons portfolio, zodat zij de adverteerders konden overtuigen van de kracht en meerwaarde van onze zenders. Toen Sales werd uitbesteed kreeg ik de kans om mij meer te verdiepen in de zenders TLC en Investigation Discovery en ben ik uiteindelijk doorgegroeid naar de rol van Research Executive.

Waarom Discovery?

Discovery is een jong en ambitieus bedrijf met een open cultuur. Er wordt erg goed voor haar medewerkers gezorgd en er heerst een hele fijne werksfeer.

Meer verhalen

Lees ook over andere medewerkers!

"Het veranderende medialandschap houdt het verassend"
Bente van der Ark

Bente van der Ark

Creative Operations Manager
"Leuk om deel te zijn van een internationale organisatie!"
Sam Baddou

Sam Baddou

Acquisitions & Programming Executive
"Geweldig dat ik me kan blijven ontwikkelen!"
Ellen Helmons

Ellen Helmons

Ad Sales Executive
"Ik kon hier snel veel leren"
Nick van Leersum

Nick van Leersum

Digital & Social Media Executive
"Van Marketing stagiair tot Marketing Manager"
Erwin Smits

Erwin Smits

Marketing Manager Eurosport
"Door onderdeel te zijn van een grote internationale organisatie kan je veel kennis en ervaring opdoen"
Darek de Groot

Darek de Groot

Digital & Social Media Executive
"Ik werk dagelijks met internationale collega’s, wat mijn werk dynamisch en gevarieerd maakt"
Gali Nakash

Gali Nakash

On Air Promotion Scheduler