Nick van Leersum

Digital & Social Media Executive

Nick van Leersum

"Ik kon hier snel veel leren"

'Discovery is een fijne werkplek vol met enthousiastelingen.'

Favo programma

How Do They Do It? zorgt altijd voor enerverende feitjes waar ik op verjaardagen mee kan opscheppen.

Werkzaam sinds

2014

Mijn rol

Ik werk in het Consumer & Promotions Team dat als doel heeft de merken en de zenders zo goed mogelijk te promoten. Hierin ben ik verantwoordelijk voor de online kanalen, zoals social media als Facebook en onze wekelijkse nieuwsbrief. Kortom: ik ben met name aan het internetten! Daarnaast denk ik mee in de redactiesessies over hoe we onze programma’s op een toffe manier kunnen promoten en schakel ik veel met externe partijen om strategische keuzes te maken. Denk aan hippe termen als ‘custom audiences’ of ‘contentoptimalisatie’, alles om het maximale uit onze kanalen te halen. Ook heb ik in 2017 D TOUR opgezet, een programma dat alleen via YouTube was te bekijken om zo de jonge doelgroep te bereiken.

Mijn ontwikkeling

Ik ben ooit begonnen als stagiair en twee jaar later ben ik in vaste dienst getreden. Wat ik mooi vind aan Discovery is dat de ruimte voor persoonlijke ontwikkeling enorm is en dat ondernemerschap wordt beloond. Ik kon snel veel leren, omdat mijn functie erg dynamisch was en ik aan diverse projecten mee kon werken. En dat is nog steeds het geval. Daarbij is het huidige medialandschap erg in ontwikkeling, wat enorm uitdagend is. Het is steeds weer zoeken naar nieuwe creatieve manieren om je doelgroep te bereiken. Denk aan D TOUR, een programma waar ik erg trots op ben.

Waarom Discovery?

Het is allereerst gewoon een heel tof merk om voor te mogen werken. Daarnaast is het fijn dat het een hele open omgeving is waar iedereen met iedereen in contact kan komen en van elkaar kan leren. Ook wordt er goed voor je gezorgd en zijn de secundaire arbeidsvoorwaarden top. Toch wel belangrijk voor iets waar je veel tijd aan besteedt!

Meer verhalen

Lees ook over andere medewerkers!

"Het veranderende medialandschap houdt het verassend"
Bente van der Ark

Bente van der Ark

Creative Operations Manager
"Leuk om deel te zijn van een internationale organisatie!"
Sam Baddou

Sam Baddou

Acquisitions & Programming Executive
"Geweldig dat ik me kan blijven ontwikkelen!"
Ellen Helmons

Ellen Helmons

Ad Sales Executive
"Van Marketing stagiair tot Marketing Manager"
Erwin Smits

Erwin Smits

Marketing Manager Eurosport
"Door onderdeel te zijn van een grote internationale organisatie kan je veel kennis en ervaring opdoen"
Darek de Groot

Darek de Groot

Digital & Social Media Executive
"Ik werk dagelijks met internationale collega’s, wat mijn werk dynamisch en gevarieerd maakt"
Gali Nakash

Gali Nakash

On Air Promotion Scheduler
"Het leuke aan mijn functie is dat ik met bijna elke afdeling te maken heb"
Jaimy Verhoeven

Jaimy Verhoeven

Research Executive