Beste eerste kwartaal ooit voor Discovery

Corporate

Beste eerste kwartaal ooit voor Discovery

Amsterdam, 5 april 2016 – Discovery sluit het eerste kwartaal van 2016 met een record af. Met een gemiddeld marktaandeel van 4,4% op M20-49[1] en 2,8%[2] in prime time was dit het beste eerste kwartaal tot nu toe. Dit is een groei in prime time van 18% ten opzichte van Q1 2015.

 Arno Flapper, Channel Director Discovery & Digital: “Discovery staat er beter voor dan ooit door een ijzersterke maandagavond met de combinatie van ‘Gold Rush’ en ‘Alaska Bush People’ en het voortdurende succes van de Tooltime avond op de vrijdag.

Uit kijkersonderzoek[3] is gebleken dat onze kijkers dit herkenbare programmaschema enorm waarderen, wat ook zorgt voor een continue performance. Verder hebben we dit kwartaal met ‘Running Wild with Bear Grylls & Obama’ (240.000 kijkers gemiddeld) op donderdag 7 januari een nieuwe titel in de top vijf best bekeken programma’s ooit op Discovery. Last but not least is de reeks met indrukwekkende documentaires op zondagavond van start gegaan met mooie cijfers voor ‘Alcatraz: Escaping The Rock’ op Eerste Paasdag (95.000 kijkers gemiddeld) en Tweede Paasdag (152.000 kijkers gemiddeld).”

[1] Bron: SKO tijdvak 02:00- 26:00 uur.

[2] Bron: SKO tijdvak 18:00- 24:00 uur.

[3] Jaarevaluatie December 2015 Discovery panel M20-49, 1200 respondenten.

Nieuwe gezichten TLC en ID team bij Discovery Networks Benelux

Corporate

Beste aprilmaand ooit voor Discovery

Corporate