Vrouwenexperts TLC en Vrouwen.nl gaan op date

Corporate

Vrouwenexperts TLC en Vrouwen.nl gaan op date

Amsterdam, 30 januari 2015 – TV-zender TLC zet ook in 2016 de samenwerking voort met online platform Vrouwen.nl. Door middel van gezamenlijk onderzoek onder het TLC panel[1], dat bestaat uit bijna 13.000 vrouwen in de leeftijd van 18+ jaar, laten zij beiden zien dat ze expert zijn op het gebied van vrouwen. Dit jaar doen zij onderzoek naar het gedrag van vrouwen tijdens ‘Daten’. Zij maken de onderzoeksresultaten bekend op de dag na Valentijnsdag, die traditiegetrouw in het teken staat van daten en de liefde.

Petra Knoth, Channel Director TLC: “Door dezelfde doelgroep en overeenkomstige interesses passen Vrouwen.nl en TLC perfect bij elkaar. Het onderzoek leverde vorig jaar interessante resultaten voor en over de Nederlandse vrouw op. Zo bleek dat een meerderheid van de Nederlandse vrouwen geen positief zelfbeeld heeft en dat 83% van de vrouwen niet tevreden is over haar uiterlijk. Dit jaar hebben we het thema ‘Daten’ als onderwerp gekozen, vanwege het tijdloze karakter van het onderwerp en het feit dat daten volop in ontwikkeling is door dating-websites en apps. Daarnaast is daten zowel een terugkerend thema in de TLC-programmering als op Vrouwen.nl.

Leonie ter Veld, hoofdredacteur Vrouwen.nl: “Op Vrouwen.nl schrijven we over alles wat vrouwen bezighoudt. Daten is hierbij een vaak terugkomend onderwerp. Maar hoe is het gesteld met de date-regels tegenwoordig? Betaal je wel eens op de eerste date? En hoe kom je überhaupt aan een date tegenwoordig, gaat het allemaal via Tinder? En wanneer Tinder je dan? Dit soort vragen motiveerden ons om een onderzoek te starten.”

Samenwerking

De samenwerking tussen TLC en Vrouwen.nl is in 2014 gestart waarbij de partijen gezamenlijk onderzoek hebben gedaan naar het thema obsessies. Dit onderzoek zoomde in op de omvang en invloed van verschillende obsessies in het dagelijks leven, zoals: obsessie voor shoppen, eten & gewicht, hergebruik van producten, maar ook obsessief gedrag rondom een persoon. Het doel van de samenwerking is om een zo groot mogelijk publiek te bereiken met deze inzichten over vrouwen.

[1] TLC panel bestaat uit 12.500 vrouwen in de leeftijd 18+ en 10.500 vrouwen in de doelgroep 20-49 jaar.

Bart ten Tije start als Director Creative Team bij Discovery Networks Benelux

Corporate

Tatiana Lagewaard nieuwe Channel Director TLC/ID & Content Development Discovery Networks Benelux

Corporate