Erwin Smits
Sr. Marketing Manager

"Van Marketing stagiair tot Sr. Marketing Manager"
‘Discovery is een jong en energiek bedrijf, waar iedereen de kans krijgt om het beste uit zichzelf te halen.’
Favo programma
Wielrennen
Werkzaam sinds
2010
Mijn rol
Als Marketing Manager binnen het Eurosport team ben ik verantwoordelijk voor alle marketingactiviteiten van Eurosport richting voornamelijk consumenten. Waanzinnig leuk, want ik mag werken aan campagnes voor de mooiste sportevenementen, waaronder de Olympische Spelen! Geen dag is hier hetzelfde: het ene moment neem ik de contentplanning voor social media door en het volgende moment ben ik in gesprek met potentiële partners of voer ik een discussie over de te volgen marketingstrategie voor de Eurosport Player. Mijn werkzaamheden zijn heel gevarieerd en dat zorgt ervoor dat mijn werk interessant blijft en ik er elke dag met plezier naartoe ga.
Mijn ontwikkeling
Na mijn Master Media & Cultuur in 2010 kreeg ik de kans om praktijkervaring op te doen op de communicatieafdeling van Discovery. Een superleerzame periode waarbij ik me bezighield met een breed scala aan werkzaamheden, waaronder het coördineren van marketingcampagnes. Na mijn stage kreeg ik een baan aangeboden als perscoördinator voor Discovery. Uiteindelijk maakte ik de overstap van communicatie naar marketing en werd ik Marketing Coördinator voor TLC. Toen Discovery in 2015 Eurosport erbij kreeg, kreeg ik de kans om door te groeien naar mijn huidige rol als Sr. Marketing Manager.
Waarom Discovery?
Discovery heeft mij veel geleerd door mij de ruimte te geven om naast mijn dagelijkse werkzaamheden ook andere dingen te proberen. Elke dag bij Discovery biedt nieuwe kansen en uitdagingen, dat is waarom ik het zo leuk vind om hier te werken.
Meer verhalen
Lees ook over andere medewerkers!
"Leuk om deel te zijn van een internationale organisatie!"

Sam Baddou
Channel Director Specialist Factual
"Door onderdeel te zijn van een grote internationale organisatie kan je veel kennis en ervaring opdoen"
