Sam Baddou
Channel Director Specialist Factual

"Leuk om deel te zijn van een internationale organisatie!"
‘Discovery is een jong en dynamisch bedrijf waar je je snel op je gemak voelt en uitgedaagd wordt om het maximale uit jezelf te halen.’
Favo programma
Marooned With Ed Stafford
Werkzaam sinds
2011
Mijn rol
Als Channel Director Specialist Factual ben ik verantwoordelijk voor internationale merken zoals HGTV, ID en Food Network en samen met mijn team beslissen wij over de zenderstrategieën in EMEA, Middle-East & Africa. Dit betekent dat ik mij voornamelijk bezig houdt met het vertalen van onze bedrijfsstrategie naar een zenderstrategie en om dit te bewerkstelligen werken we veel samen met diverse afdelingen binnen het bedrijf zoals marketing, mediaplanning en communicatie. Ook ben ik een vraagbaak voor alle programmagerelateerde vragen. Aangezien ik mij met zoveel verschillende merken bezig houd, blijft het afwisselend en uitdagend, waardoor ik mij geen moment hoef te vervelen!
Mijn ontwikkeling
Ik ben in 2011 gestart op de afdeling Media Planning. Discovery bestond toen nog maar uit twee zenders. Toen we in 2012 TLC lanceerden was er behoefte aan een Programming Planner TLC en mocht ik die rol op me nemen. Omdat deze rol (intern) nog niet bestond, moest ik in het begin vaak op en neer naar Londen vliegen om daar ingewerkt te worden. Vanaf dat moment ben ik het internationale aspect steeds leuker gaan vinden, omdat je dan echt merkt dat je deel uitmaakt van een hele grote organisatie. Daarna groeide ik door naar verschillende functies zoals Programming Executive voor Discovery Channel en Acquisitions & Programming Executive.
Waarom Discovery?
Discovery is een jong en dynamisch bedrijf waar je je snel op je gemak voelt en uitgedaagd wordt om het maximale uit jezelf te halen.
Meer verhalen
Lees ook over andere medewerkers!