Discovery Benelux & Duitsland starten House of Content

Corporate

De afdelingen productie en research vormen samen een nieuwe divisie

Discovery Benelux & Duitsland starten House of Content

Amsterdam, 19.11.2020, Vandaag kondigt Discovey Benelux & GSA (Germany, Switserland, Austria) een nieuwe structuur aan binnen hun organisatie. De creatieve en programma-gerelateerde afdelingen en de research divisie gaan elkaar versterken in het “House of Content”. Deze nieuwe divisie komt onder leiding van Tatiana Lagewaard, VP Programming & Content en Susanne Reiter, Senior Director Research & Portfolio Development.

Na het samenvoegen van Discovery Benelux en GSA in september, is met het “House of Content” de reorganisatie van beide regio’s voltooid. Deze laatste stap houdt in dat de afdelingen programmaplanning, productie, contentbeheer, acquisitie, languaging en direct-to-consumer-marketing in het “House of Content” nauw gaat samenwerken met de onderzoeksafdeling in de nieuwe Discovery regio, geleid door Susanne Aigner (Managing Director Discovery GSA & BNLX).

Tatiana Lagewaard (43), VP Programming & Content, is verantwoordelijk voor de producties en  programma-afdeling in het “House of Content”, terwijl Susanne Reiter (40), Senior Director Research & Portfolio Development, de leiding heeft over de onderzoeksafdeling en direct-to-consumer marketing. Beiden zijn ook lid van het managementteam van de Discovery regio GSA & BNLX.

Susanne Aigner, Managing Director Discovery GSA & BNLX: “Met deze benoemingen hebben we de reorganisatie van het House of Content in onze nieuwe landenorganisatie afgerond. Ik wil alle collega’s veel succes wensen in de verdere ontwikkeling van ons bedrijf en kijk ernaar uit om in de toekomst intensiever met hen samen te werken “.

Tatiana Lagewaard, VP Programming & Content: “Ik zie het “House of Content” als een geweldige kans om the best of both worlds te verenigen: het bieden de hoogwaardige en boeiende Discovery programma’s enerzijds en de knowhow en visie van de research collega’s anderzijds. Daarmee kunnen we de kijker nog beter op zijn wenken bedienen.”

Tatiana Lagewaard trad in 2016 bij Discovery in dienst als Channel Director TLC / ID Benelux, daarna werd ze Content Director voor TLC, Investigation Discovery en Discovery Benelux en vervolgens was ze Head of Lifestyle & Pay TV Productions voor de hele EMEA-regio. Daarvoor bekleedde ze een aantal functies bij verschillende productie- en contentbedrijven, waaronder Creative Director van Strix, Head of Development bij Zodiak (nu: Banijay) en format developer bij Eyeworks en Eyeworks International (nu: Warner Bros). Tatiana Lagewaard studeerde journalistiek aan de Utrechtse School voor Journalistiek.

Susanne Reiter werkt al bijna vijftien jaar in verschillende functies op de onderzoeksafdeling van het GSA-team van Discovery. Daarvoor werkte ze in mediaonderzoek voor ARD. Susanne Reiter studeerde communicatiewetenschappen, bedrijfskunde en Italiaanse filologie in München en Milaan en heeft een masterdiploma.

Santa's Baking Blizzard

discovery+

Born Mucky: Life On The Farm

Discovery