Discovery Benelux en DPG Media slaan handen ineen voor strategisch partnership

Corporate

Discovery Benelux en DPG Media slaan handen ineen voor strategisch partnership

Discovery Benelux en DPG Media gaan vanaf 1 januari 2021 van start met een strategisch partnership. De samenwerking is in eerste instantie gebaseerd op de commercialisering van de lineaire zenders Discovery en TLC in Vlaanderen. DPG Media Advertising wordt hierdoor de mediaregie voor alle vormen van tv-reclame, inclusief addressable advertising, op Discovery en TLC.

Discovery Benelux maakt deel uit van het wereldwijde Discovery Inc., dat goed is voor 3 miljard kijkers in meer dan 220 landen en gebieden. In België bestaat Discovery uit de zenders Discovery, TLC, Investigation Discovery, Eurosport 1, Eurosport 2, Discovery Science, Animal Planet en Discovery World.

Wilfried Celis, Business & Development Director, DPG Media:
“De merken van Discovery Benelux staan voor kwaliteit, zowel wat betreft de content als het bereik. Dat wisten we al langer dan vandaag. Uit de gesprekken bleek bovendien dat de drang om samen te ondernemen bijzonder groot is, met uitermate complementaire expertises en assets. Ik kijk dan ook reikhalzend uit naar het invullen van dit strategisch partnership.”

Max Schoorl, Director Commercial Development, Discovery Benelux:
“DPG Media is een zeer toonaangevende mediapartij in Vlaanderen, met een divers portfolio aan merken en producten. De zenders en merken van Discovery Benelux zijn al jaren van grote waarde voor veel Vlaamse kijkers. Dit strategisch partnership stelt ons in staat om elkaars positie in het Vlaamse medialandschap verder te versterken. Bij Discovery Benelux zijn we altijd op zoek naar samenwerkingen die onze portfolio een nieuwe dimensie geven. Zo hebben we de afgelopen negen jaar met SBS gewerkt aan verrijking, vergroting en innovatie. Uiteraard zijn we hen erg dankbaar voor deze fijne samenwerking. Nu is het tijd om een andere weg in te slaan en samen met DPG Media te bouwen aan de commerciële waarde van onze bedrijven, om daarmee de Vlaamse kijkers nog beter te bedienen.”

90 Day Fiancé: Happily Ever After

TLC

Darcey & Stacey

TLC