Discovery Networks Benelux creëert nieuwe creatieve & content teams en zet in op portfoliostrategie

Corporate

Discovery Networks Benelux creëert nieuwe creatieve & content teams en zet in op portfoliostrategie

Nieuwe rollen voor Tatiana Lagewaard en Bart ten Tije

Amsterdam, 27 maart 2018 – Discovery Networks Benelux heeft intern de krachten gebundeld in twee nieuwe teams, waardoor het mediabedrijf zich kan focussen op haar totale portfolio. De nieuwe organisatie bestaat uit een Content & Programming Team en een Consumer & Promotions Team. De expertises binnen deze teams werken portfoliobreed, dat wil zeggen op alle merken: Discovery, TLC, ID en Eurosport voor Nederland en België. Met deze strategie is er grotere slagkracht binnen de teams op programmering en promotie. Daarnaast spelen de teams afzonderlijk een belangrijke rol binnen de nieuwe gevormde internationale organisatie EMEA waarbij de nieuwe Benelux teams als creative- en format teams kunnen worden ingezet voor de hele regio.

Content & Programming Team
Alle regionale content beslissingen vallen in de nieuwe structuur onder het Content & Programming Team, dat onder leiding staat van Tatiana Lagewaard, Director Content & Programming. Hiervoor was zij verantwoordelijk voor de merken TLC, ID en lokale producties. Haar nieuwe team bestaat uit vier expertises: Programming, Lokale Producties, Acquisitie en Mediaplanning. Elk van deze expertises heeft een eigen rol in het creëeren, beheren en programmeren van de content over de gehele portfolio aan zenders.

Lagewaard over haar nieuwe rol: “We kunnen nu beter focussen en zien perfect welk merk wat nodig heeft op welk moment, doordat ik nu de verantwoordelijkheid heb over alle content voor onze merken en de programmering hiervan. Hierdoor kunnen we snel inspelen op ontwikkelingen op zenderniveau als op de productie van Nederlandse en Belgische programma’s.
Lokaal geproduceerde content is al heel succesvol op TLC. Denk aan programma’s over het bekende transgenderkoppel Lousia & Rosanna en Say Yes To The Dress Benelux. Op 24 april a.s. start Fred van Leer: Alles uit de kast.

“Dit format hebben we zelf bedacht en ontwikkeld en dat willen we in de toekomst ook gaan doen voor EMEA als format hub.” Het komende jaar wordt er nog meer lokaal geïnvesteerd in programma’s voor TLC, als ook voor ID, de meest succesvolle misdaadzender van Nederland (en recordhouder van de langste kijktijd onder kijkers V20-49 van alle Nederlandse zenders ).

Consumer & Promotions Team
Bart ten Tije, voorheen Director Creative Team, heeft nu de dagelijkse leiding over het Consumer & Promotions Team als Director Portfolio Promotions. Binnen zijn team werken de disciplines Creative, PR, Marketing en Social Media samen om de content voor het totale portfolio zo goed mogelijk te promoten richting de consument.
Ten Tije zegt: “Door het bundelen van de krachten zijn we nog beter in staat om campagnes te bedenken en maken, waarbij we samen kijken waar de focus moet liggen van de promotie en op welk moment. Tijdens de Olympische Spelen was het bijvoorbeeld ook eenvoudiger opschalen, omdat we niet meer merkafhankelijke teams hadden”.

Het team vormt tevens een creative hub binnen EMEA, waarbij promotiecampagnes worden ontwikkeld voor de hele regio. De campagnes voor American Chopper en Twin Turbos zijn zojuist afgerond en laatsgenoemde is vanaf 12 mei te zien zijn bij Discovery in maar liefst 112 landen.

My 600-lb Life

TLC

I Am Jazz

TLC