‘Hete’ sportzomer voor Eurosport

Eurosport

‘Hete’ sportzomer voor Eurosport

De zomer van 2018 gaat ook voor Eurosport de boeken in als een ‘hete’ (sport)zomer; het aantal kijkers voor zowel de Giro d’Italia, Roland Garros, Wimbledon, de US Open als de Vuelta groeide ten opzichte van vorig jaar. De Giro d’Italia, Roland Garros én de Vuelta waren zelfs ‘record breaking’ voor Eurosport. De Ronde van Italië is met gemiddeld 273.000 kijkers per etappe het best bekeken meerdaagse sportevenement ooit, terwijl Roland Garros (gemiddeld 118.000 kijkers per wedstrijd) het best bekeken Grand Slam-tennistoernooi in de historie is. Bovendien wisten de wielerliefhebbers de sportzender niet eerder zo goed te vinden voor de Ronde van Spanje als dit jaar: gemiddeld 111.000 kijkers.

Ook was er een mooie score voor de MotoGP van San Marino (zondag 9 september): met 241.000 kijkers is dit de op een na best bekeken MotoGP-race sinds Eurosport de rechten bemachtigde in 2015. Alleen de ontknoping in 2015 trok meer publiek: 265.000 kijkers zagen destijds Jorge Lorenzo de titel pakken in Valencia.

In het totaal wist Eurosport met al deze superevenementen 9,3 miljoen mensen te bereiken in de periode van de Giro tot en met de Vuelta. De kijkdichtheid op de voor Eurosport belangrijke (commerciële) doelgroep – man 20-49 jaar – bij Roland Garros, de US Open, de Vuelta plus de acht MotoGP-races in de periode van mei tot en met medio september noteerde een groei van meer dan dubbele cijfers ten opzichte van vorig jaar.

Liefhebbers van topsport zaten de afgelopen maanden ‘pole-position’ bij Eurosport: onder meer de Giro d’Italia, Roland Garros, Wimbledon, de Vuelta en de US Open waren bij de sportzender te volgen.

 

* Alle cijfers zijn afkomstig uit het SKO-kijkcijferonderzoek 2018 en gebaseerd op Nederlanders van 6 jaar en ouder. Het bereik is gebaseerd op minimaal 1 minuut aaneengesloten kijken.

Juli beste maand ooit voor TLC Vlaanderen

Corporate

Unexpected

TLC