Overeenkomst tussen Simpel en Discovery Benelux

Corporate

Zes maanden toegang tot alles wat Discovery te bieden heeft voor klanten van Simpel

Overeenkomst tussen Simpel en Discovery Benelux

Amsterdam, 15 oktober 2020, Mediabedrijf Discovery Benelux en telecomprovider Simpel sloten recent een overeenkomst waarmee klanten van Simpel toegang krijgen tot Dplay, de streamingdienst van Discovery. Vanaf vandaag is de deal van kracht.

Dankzij de overeenkomst tussen beide bedrijven zijn populaire reality programma’s zoals Salvage Hunters, Gold Rush, Deadliest Catch, Say Yes to the Dress Benelux, Bevallen met Bobbi en 90 Day Fiancé volop beschikbaar voor Simpel klanten. Maar dat niet alleen, met een Dplay-abonnement hebben ze ook toegang tot nog veel meer bijzondere Discovery content. Dit betreft programma’s van internationaal bekende merken zoals HGTV, Food Network, MotorTrend en mooie natuurdocumentaires van de BBC. Recent is daar een exclusieve lokale Dplay serie bijgekomen: Fitness Diaries. In deze Dplay orignal geven fitgirls, zoals Fajah Lourens een inkijkje in hun dagelijkse leven.

Simpel is de grootste onafhankelijke sim-only aanbieder van Nederland. Mede door opvallende reclames met vingerpersonages heeft Simpel een sterke positie op de telecommarkt veroverd. Sinds de start in 2007 staat Simpel voor kwaliteit zonder onnodige extra’s. Inmidddels kiezen meer dan een miljoen klanten voor de beste prijs én het beste netwerk.

Discovery Benelux is al meer dan dertig jaar actief in Nederland. Dat begon met de zender Discovery, maar groeide snel en zo kwamen zenders als Animal Planet, TLC, Eurosport 1 en 2 en ID erbij. Sinds 2018 zijn veel programma’s van deze zenders ook te streamen via Dplay. Deze streamingdienst groeit hard nu ook populaire internationale en nationale producties exclusief hierop te zien zijn.

Youri Treur, Director E-commerce & Customer Service bij Simpel: “Trouwe klanten hebben bij ons altijd een streepje voor. Daar doen we graag iets extra’s voor. Een van de manieren waarop we dat doen is met ons voordeelprogramma Simpel Voordeel in onze Mijn Simpel-app. Hier vinden onze klanten cadeaus en kortingen om vrolijk van te worden. Daarom past Dplay supergoed bij ons. Je hoeft maar naar de programmering te kijken en je wordt al vrolijk!”

Maarten van Oeveren, Director Affiliate Sales bij Discovery Benelux: “Bij Discovery zijn we volop in beweging. We bouwen aan mooie nieuwe (lokale) content en aan onze partnerships zoals deze mooie nieuwe samenwerking met Simpel. Het is geweldig dat klanten van Simpel op de eerste rij zitten bij al deze nieuwe ontwikkelingen.”

Rebrand voor Investigation Discovery

ID

Famke Louise te zien in reality-serie Fitness Diaries

Dplay