Youfone en Discovery Benelux sluiten overeenkomst

Corporate

Youfone en Discovery Benelux sluiten overeenkomst

Amsterdam, 20 mei 2020, Vanaf 1 juni hebben klanten van Youfone de zenders Discovery, TLC, Investigation Discovery en Eurosport 1 standaard in hun pakket. Mediabedrijf Discovery Benelux en telecomprovider Youfone sloten recent een overeenkomst die toegang tot de zenders, maar ook tot de digitale rechten voor een lange termijn mogelijk maakt.

Daarmee kunnen Youfone klanten overal in Europa kijken naar boeiende en bijzondere reality programma’s zoals Salvage Hunters, Gold Rush, Deadliest Catch, Say Yes to the Dress Benelux, Bevallen met.. en 90 Day Fiancé.

Youfone biedt al sinds 2017 thuisdiensten aan in de vorm van alles-in-1 pakketten (tv, internet en vast bellen). Sindskort is daar het Standaard pakket aan toegevoegd. Dit pakket bevat internet en tv voor een nog scherpere prijs. Voor klanten van Youfone die iets extra’s willen is er het Premium pakket, waarmee ze naar nog meer Discovery zenders zoals Animal Planet, Discovery Science en Eurosport 2 kunnen kijken.

Om de samenwerking te vieren krijgen alle nieuwe klanten van Youfone twee maanden gratis toegang tot Dplay[1], de streamingdienst van Discovery. Zo hoeven ze helemaal niets meer te missen en krijgen ze bovendien toegang tot nog meer Discovery merken zoals HGTV, Food Network, MotorTrend en de natuurdocumentaires van de BBC.

“Wij zijn verheugd met een nieuwe samenwerking tussen Youfone en Discovery Benelux”, aldus Valentijn Rensing, CEO van Youfone. “Met het toevoegen van de Discovery zenders bieden we onze TV abonnees een nog completer TV pakket.”

Maarten van Oeveren, Director Affiliate Sales bij Discovery Benelux: “Bij Discovery zijn we altijd gefocust op onze partnerships en met name op de verrijking, vergroting en innovatie ervan. De samenwerking met Youfone is daar een perfect voorbeeld van. Naast ons lineare portfolio bieden we nu gezamenlijk (ons OTT-platform) Dplay, zodat Youfone abonnees toegang hebben tot de volledige bibliotheek van Discovery. We zijn dan ook erg blij dat we samen met Youfone onze onderscheidende programmering nog dichter bij de kijker kunnen brengen.”

Vanaf aanstaande maandag 25 mei maakt Youfone de samenwerking met Discovery Benelux voor een breed publiek bekend in hun landelijke reclamecampagne.

[1] Bij het afsluiten van een abonnement krijgen klanten een gratis proefperiode van twee maanden. De vouchercode, waarmee de proefperiode geactiveerd kan worden, is tot 15 juli 2020 geldig.

Youfone is een onafhankelijke telecomprovider, sinds 2008. Bij Youfone bedenken en ontwikkelen we innovatieve producten en slimme diensten. Zo kunnen we scherp geprijsde abonnementen aanbieden voor Alles-In-1 (tv, internet & vast bellen) en Sim Only. Dat doen we met succes, want ieder jaar groeit ons particuliere en zakelijke klantenbestand. Makkelijk overstappen? YES YOU CAN! Youfone.nl

Discovery Benelux voert acht zenders in Nederland en acht in België, waarvan Discovery, TLC en Eurosport 1 in Nederland overal te ontvangen zijn en Investigation Discovery, Animal Planet, Discovery Science, Discovery World en Eurosport 2 digitaal. In Nederland bereiken de genoemde zenders maandelijks gemiddeld 10,2 miljoen kijkers (6+, januari-maart 2020, exclusief Discovery World, bron: SKO). Daarnaast is via de video on demand service Dplay een rijk aanbod van programma’s van Discovery, TLC, Investigation Discovery, Animal Planet, HGTV, Food Network, MotorTrend en BBC te bekijken. In Vlaanderen zijn Eurosport 1 en Discovery (sinds oktober 2009) analoog te ontvangen en TLC (sinds 30 maart 2015) digitaal. Animal Planet, Discovery Science, Discovery World, Eurosport 2 en Investigation Discovery zijn eveneens digitaal te ontvangen en bereiken maandelijks gemiddeld 3,6 miljoen kijkers (4+, januari-maart 2020, exclusief Discovery World en Eurosport 2, bron: CIM TV Noord). De Discovery, TLC en Eurosport-panels bestaan momenteel uit meer dan 10.500 leden en bevestigen Discovery Benelux’ rol als expert op het gebied van mannen en vrouwen. Meer informatie over Discovery Benelux: www.discoverybenelux.nl of volg Discovery, TLC, Investigation Discovery, Eurosport en Dplay op social media: Twitter (@discoverynl, @tlcnl, @Eurosport_NL), Facebook (facebook.com/discoverynl, facebook.com/tlcnl, facebook.com/InvestigationDiscoveryNL, facebook.com/EurosportNL, facebook.com/DplayNL) en Instagram (instagram.com/discovery_nl, instagram.com/tlcnl, instagram.com/eurosportnl, instagram.com/dplaynl).

Discovery Benelux maakt deel uit van Discovery, Inc. Discovery, Inc. (Nasdaq: DISCA, DISCB, DISCK) is wereldwijd toonaangevend in de entertainmentindustrie en bereikt een trouw publiek van superfans met content die inspireert, informeert en entertaint. Discovery biedt elk jaar meer dan 8000 uur aan eigen producties en is wereldwijd leidend in de meest populaire content genres. Discovery is beschikbaar in meer dan 220 landen en gebieden -in 50 talen- en is een platforminnovator, waarbij via het digitale netwerkportfolio kijkers via elk scherm worden bereikt. Denk aan de TV-Everywhere producten zoals GO portfolio en Discovery Kids Play, de direct-to-consumer diensten als de Eurosport Player en Motortrend OnDemand en alle social content via Group Nine Media. De belangrijkste merken binnen het Discovery portfolio zijn Discovery, HGTV, Food Network, TLC, Investigation Discovery, Travel Channel, Turbo/Velocity, Animal Planet, Science Channel en OWN, de zender van Oprah Winfrey waarmee Discovery samenwerkt, Discovery Kids in Latijns- America en Eurosport, leider in het bieden van lokaal, relevante premium sportevenementen en Home of the Olympic Games in Europa. Bezoek voor meer informatie www.corporate.discovery.com en volg @DiscoveryInc op social media.

Diesel Brothers: Quarantine

Discovery

Surviving Joe Exotic

Dplay