Stagiair(e) Marketing & Social

Warner Bros. Discovery is opzoek naar een nieuwsgierige, gedreven (online) marketing & social media stagiair(e) voor de merken TLC, Discovery, Eurosport, ID & discovery+.

Ben jij die ambitieuze student marketing, communicatie, commerciële economie, media of eventmanagement met een hands-on mentaliteit? Wil jij graag ervaring opdoen in alle aspecten van marketing binnen ’s werelds grootste non-fictie mediabedrijf? Ben jij altijd online en een liefhebber van social media? Weet jij wat het inhoudt om social media in te zetten en begrijp jij wat de fans willen zien? Top, dan zoeken wij namelijk jou! Warner Bros. Discovery bied je de kans om al je vaardigheden te tonen en mee te bouwen aan onze merken.

Wat ga jij doen als stagiair(e)?

  • Je bent nauw betrokken bij merk- en programmacampagnes en ondersteunt in de uitvoering hiervan, zoals het plannen van media-inkoop, traffic en rapportages. Je bent de schakel tussen de marketingafdeling en andere afdelingen.
  • Je bent onderdeel van het Marketing team en spart waar mogelijk met collega stagiaires en overige collega’s.
  • Je helpt bij het opstellen van assetlijsten en het reserveren van media ruimte.
  • Je bent mede verantwoordelijk voor het reserveren en bijhouden van barters via het barter document en de barter mailbox.
  • Je ontwikkelt acties en prijsvragen en communiceert hierover met klanten, partners en deelnemers, en je draagt zorgt voor alle afhandeling.
  • Je ondersteunt bij alle marketingactiviteiten voor de b2b en b2c markt.
  • Je ondersteunt de marketingcoördinator(en) en -managers waar nodig.
  • Je bent verantwoordelijk voor het schrijven, aanvragen, coördineren, bewerken en plaatsen van online content zoals video, foto’s en tekst voor de social media kanalen.
  • Je ondersteunt bij alle grote online projecten en werkt mee aan de marketingcampagnes voor onze lokale producties.
  • Je denkt mee met nieuwe social media initiatieven.

Wie ben jij?

  • Je bent 3e of 4e jaars student in een hbo of universitaire opleiding, gericht op marketing, communicatie, commerciële economie, media of eventmanagement.
  • Je zoekt een meeloopstage en geen afstudeeropdracht.
  • Je bent creatief, komt met ideeën en je kunt improviseren.
  • Je bent efficiënt, werkt nauwgezet en je kunt aanpakken.
  • Je kunt goed zelfstandig werken.
  • Je hebt affiniteit met televisie/streaming en digital/social media.
  • Je weet het één en ander van het Nederlands medialandschap.
  • Je beheerst de Engelse taal goed, in woord en schrift. Je Nederlands is uiteraard perfect.
  • Ervaring in media, advertising, events en/of research is een pre.

Over de stage

  • Startdatum is per 1 februari 2024 (eerder kan ook).
  • De duur van de stage is 5 à 6 maanden (langer stage lopen kan in overleg).
  • De stageplek betreft een 40-urige werkweek zowel op kantoor als thuis (5 dagen per week).
  • Stagevergoeding wordt geboden.
  • Warner Bros. Discovery is gevestigd in Amsterdam.

Interesse? Stuur dan een e-mail met je motivatie en CV naar dani.smink@wbd.com t.a.v. Dani Smink.

Vragen over vacatures en stages

Neem contact op met:

Mintsje Baars

Mintsje Baars

People & Culture Advisor

stages

Meer stages