Sam Baddou

Acquisitions & Programming Executive

Sam Baddou

"Leuk om deel te zijn van een internationale organisatie!"

‘Discovery is een jong en dynamisch bedrijf waar je je snel op je gemak voelt en uitgedaagd wordt om het maximale uit jezelf te halen.’

Favo programma

Marooned With Ed Stafford

Werkzaam sinds

2011

Mijn rol

Als Acquisitions & Programming Executive ben ik verantwoordelijk voor alle programma-aankopen voor Discovery & TLC in de Benelux. Dat zijn de aanvullende programma’s die we uitzenden naast de programmering die we uit Amerika krijgen of onze lokale producties. Mijn werk bestaat dus uit veel tv-programma’s bekijken om te beoordelen of ze geschikt zijn. Erg leuk werk. Daarnaast heb ik ook wekelijkse meetings met het Centrale Acquisitie Team in Londen, waar we nieuwe trends en formats bespreken en lopende deals met elkaar doornemen. Verder onderhoud ik veel contact met distributeurs en producenten. Ook ben ik een vraagbaak voor alle programmagerelateerde vragen.

Mijn ontwikkeling

Ik ben in 2011 binnengekomen op de afdeling Media Planning. Discovery bestond toen nog maar uit twee zenders. Toen we in 2012 TLC lanceerden was er behoefte aan een Programming Planner TLC en mocht ik die rol op me nemen. Omdat deze rol (intern) nog niet bestond, moest ik in het begin vaak op en neer naar Londen vliegen om daar ingewerkt te worden. Vanaf dat moment ben ik het internationale aspect steeds leuker gaan vinden, omdat je dan echt merkt dat je deel uitmaakt van een hele grote organisatie. Daarna groeide ik door naar Programming Executive voor Discovery Channel en sinds september 2017 werk ik in mijn huidige rol.

Waarom Discovery?

Discovery is een jong en dynamisch bedrijf waar je je snel op je gemak voelt en uitgedaagd wordt om het maximale uit jezelf te halen.

Meer verhalen

Lees ook over andere medewerkers!

"Het veranderende medialandschap houdt het verassend"
Bente van der Ark

Bente van der Ark

Creative Operations Manager
"Geweldig dat ik me kan blijven ontwikkelen!"
Ellen Helmons

Ellen Helmons

Ad Sales Executive
"Ik kon hier snel veel leren"
Nick van Leersum

Nick van Leersum

Digital & Social Media Executive
"Van Marketing stagiair tot Marketing Manager"
Erwin Smits

Erwin Smits

Marketing Manager Eurosport
"Door onderdeel te zijn van een grote internationale organisatie kan je veel kennis en ervaring opdoen"
Darek de Groot

Darek de Groot

Digital & Social Media Executive
"Ik werk dagelijks met internationale collega’s, wat mijn werk dynamisch en gevarieerd maakt"
Gali Nakash

Gali Nakash

On Air Promotion Scheduler
"Het leuke aan mijn functie is dat ik met bijna elke afdeling te maken heb"
Jaimy Verhoeven

Jaimy Verhoeven

Research Executive