Darek de Groot
Social Media & Content Specialist

"Door onderdeel te zijn van een grote internationale organisatie kan je veel kennis en ervaring opdoen"
De sfeer op de werkvloer is prettig en we hebben een fantastisch uitzicht over het IJ in Amsterdam.
Favo programma
Deadliest Catch
Werkzaam sinds
2016
Mijn rol
Als Digital & Social Media Executive ben ik binnen het Consumer & Promotions Team van Discovery Benelux verantwoordelijk voor alle online en social media activiteiten van TLC en Eurosport. Ik ben betrokken bij het ontwikkelen en inplannen van social campagnes, de content op onze websites en de strategie voor de online activiteiten om onze fans ook via online platformen te betrekken bij onze programma’s. Van Say Yes To The Dress tot aan de Giro ‘d Italia en de Olympische Spelen.
Mijn ontwikkeling
In de zomer van 2016 ben ik begonnen bij Discovery waarbij ik mij in eerste instantie volledig richtte op TLC en na enkele maanden ook de social en digital activiteiten voor onze crimezender Investigation Discovery heb opgepakt en uitgerold. Daarna ben ik doorgegroeid in een rol waarbij ik nu zowel werk voor TLC als Eurosport. Het mooie hiervan is dat je voor twee hele verschillende merken kan werken die beide verschillende fans en kijkers aanspreken maar ook beide een hele andere manier van programma productie hebben. De ene keer volg ik grote sporttoernooien en de andere keer duik ik weer in de wereld van trouwjurken.
Waarom Discovery?
Discovery is een cool bedrijf om voor te werken met veel verschillende mooie merken in het Nederlandse en internationale portfolio. Door onderdeel te zijn van een grote internationale organisatie kan je veel kennis en ervaring opdoen, zo neem ik bijvoorbeeld deel aan een ontwikkelingsprogramma (CREATE) binnen de regio EMEA waarbij ik met 30 andere collega’s uit de EMEA-regio trainingen krijg en werk aan innovatieprojecten. Daarnaast is de werksfeer erg prettig (het voelt als thuis) en niet te vergeten: we hebben een fantastisch uitzicht over het IJ in Amsterdam.