Ellen Helmons

Ad Sales Executive

Ellen Helmons

"Geweldig dat ik me kan blijven ontwikkelen!"

Discovery is een superleuk en dynamisch bedrijf, dat altijd goed voor je zorgt en tevens een supermooi merk is om voor te werken!

Favo programma

Say Yes To The Dress

Werkzaam sinds

2009

Mijn rol

Als Ad Sales Executive ben ik het aanspreekpunt en contactpersoon voor onze saleshuizen. Zij kunnen bij mij terecht voor advies en ondersteuning voor al hun commerciële verzoeken en ik informeer hen over de ontwikkeling van onze zenders en producties. Daarnaast houd ik me ook bezig met inventory management, waarbij ik zorg dat er voldoende commerciële minuten beschikbaar zijn die nodig zijn om aan de commerciële vraag te kunnen voldoen. Cruciaal in dit proces is een juiste balans te vinden tussen het programmaschema en de commerciële zendtijd. De markt is grillig en kijkcijfers weet je nooit van tevoren. Dat maakt dit proces heel veranderingsgevoelig maar ook weer uitdagend.

Mijn ontwikkeling

Ik begon in 2009 als tijdelijke ondersteuning op de afdeling Planning & Traffic (toen de sales nog in eigen huis was). Dit beviel van beide kanten zo goed dat ik in vaste dienst kwam. Om nooit meer weg te gaan! Na twee jaar kon ik intern doorstromen naar de rol van mediaplanner, waarbij ik verantwoordelijk werd voor de promotie van onze eigen programmering. Daar zat uiteindelijk geen verdere groei meer in. Dus toen ik hoorde dat de rol van Ad Sales Executive in de maak was, was ik gelijk heel enthousiast! Door mijn plannings ervaring binnen zowel commerciële zendtijd als programmazendtijd, ken ik de zenderflow als geen ander en heb ik veel kennis van de commerciële mogelijkheden op onze zenders. Die combinatie waren de juiste ingrediënten voor de functie. Ik ben erg blij dat ik binnen Discovery mijn kennis steeds heb kunnen verbreden.

Waarom Discovery?

Discovery is een heel leuk en dynamisch bedrijf dat altijd goed voor je zorgt en tevens een super mooi merk om voor te werken!

Meer verhalen

Lees ook over andere medewerkers!

"Het veranderende medialandschap houdt het verassend"
Bente van der Ark

Bente van der Ark

Creative Operations Manager
"Leuk om deel te zijn van een internationale organisatie!"
Sam Baddou

Sam Baddou

Acquisitions & Programming Executive
"Ik kon hier snel veel leren"
Nick van Leersum

Nick van Leersum

Digital & Social Media Executive
"Van Marketing stagiair tot Marketing Manager"
Erwin Smits

Erwin Smits

Marketing Manager Eurosport
"Door onderdeel te zijn van een grote internationale organisatie kan je veel kennis en ervaring opdoen"
Darek de Groot

Darek de Groot

Digital & Social Media Executive
"Ik werk dagelijks met internationale collega’s, wat mijn werk dynamisch en gevarieerd maakt"
Gali Nakash

Gali Nakash

On Air Promotion Scheduler
"Het leuke aan mijn functie is dat ik met bijna elke afdeling te maken heb"
Jaimy Verhoeven

Jaimy Verhoeven

Research Executive